subota, 30. siječnja 2016.

RENESANSA

RENESANSA 15. ST.
-----


***
Renesansa kao istorijsko kulturno razdoblje
obiljezava 15. st., mada se javlja kao rana
Renesansa jos u vrijeme Gotike u 14 st.
kada je bio prelom u kulturi odjevanja.
Odjevanje je statusni simbol tokom Renesanse,
gdje vlada sklad, harmonija i ravnoteza.
Krajnost i ekstravagancija.
Ideal se uocava u odijevanju, prisutna je cistota forme,
linearni obrisi, arhitektonski pad tkanine.
Odjezda je stabilna vrijednost i sluzi kao zalog.
Bogatiji slojevi, vecinu novca trose na
odjevanje da istaknu bogatstvo,
materijali: svila, brokat, barsun, pamuk
Detalji kao dodaci bilo su sesiri, kapuljace, perje i drago kamenje.
U drugoj polovici 15.st. posvemasnji rast i bujanje volumena.
Manufakture za izradu svile u Firenci i barsuna u Veneciji.
Formiraju se veziljske radionice,
barsun, brokat i damast,
Tkanine su dosle zahvaljujuci Krizarima i Arapima.
Dominiraju veliki cvjetni motivi koji su zamjena
sitnih gotickih detalja, uglavnom motivi sipka.
Venecijanske kurtizane odijevaju bogate tkanine,
bile su skolovane u podrucjima fizike, astronomije,
matematike i zadovoljale su muskarce.

POPULARNO JE KRZNO
HERMELIN je mali sisavac iz roda kuna
Bio je i igracka damama popularnog drustva.
Krzno hermelina kao podstava ogrtacima ili
zenskim gornjim haljinama.

ZENSKA ODJECA
I dalje dve haljine.
Dvodijelna haljina kao podhaljina
sastojala se od lanene kosulje i suknje,
a gornja je bila raskosna glavna haljina.
Struk se vraca na svoje pravo mjesto
plast, ogrtac, naglasak je na KOSULJI.
Gornja haljina je u visini laktova bila prorezana,
kao otvor za ruke.
Krajem stoljeca izrez se povecava,
gornja haljina poput oklopa zatvara kompoziciju,
rukav kosulje se mijenja
rukav puca i na ramenom savu kao i od lakta prema dolje,
prisutne pundje, mrezice, trake, igle.

IDEAL LJEPOTE
Visoko celo, koji daje dojam nevinosti i
obrijane obrve, koje su se docrtavale.

KASNA RENESANSA
grofica Medici
Gornja haljina poput oklopa zatvara kompoziciju,
omeksani vratni izrez i orukavlje,
bujanje donje odjece,
novi duh, bujnost i bogatstvo donje podstave,
te krzno koje proviruje kroz proreze rukava.

MUSKA ODJECA
Muska moda Renesanse se najcesce
sastojala od slojevite odjece i to,
kosulja, prsluk DOUBLET, hlace do ispod
koljena, carape duge,raznobojne,
gornji haljetak u prisutnosti boja,
a obuca prati oblik noge, sa siljatim vrhom
i raskosni ogrtac sa krznom oko vrata.
KOSULJA je bila od finog svilenog platna ,
vezena zlatovezom,
koji se nazire  ispod gornjeg haljetka.
Postupno se napusta PURPOINT i naglasak ide  na
prsluk zvani  DOUBLET
strukiran do visine bokova,
i ima mali raspon na bokovima.
Hlace do ispod koljena, uskih nogavica MI-PARTI,

KASNA RENESANSA
Raznovrsna oglavlja, takozvani  tuljac je fiksiran na obruc
te se omata oko glave poput turbana.
Kraj 15.st. kult velikog trbuha i kratkih napuhnutih hlaca,
odjeca se puni konjskom dlakom i vunom.
Frizura bob s obrijanim vratom, a zatim duza kosa do ramena.

DJECJA ODJECA
Omatali se trakama kako se ne bi micali i povrijedili.
Do 5-te godine jednostavna tunika crvene boje kao
zastita od uroka.

ENGLESKA,NJEMACKA
Ukrucivanje forme, negacija kolorita i volumena,
najcesce prisutna crna boja.

Tanak rub oko vrata i rukava na kosulji,
naslucuje se tragika 16. st.
---







***

***








Nema komentara:

Objavi komentar