subota, 20. veljače 2016.

ROKOKO 18. ST.

ROKOKO
----- 



Rokoko je istorijsko razdoblje u Evropi, koje pocinje
18.st. u Francuskoj. Još se naziva i stil Luja XV.
Javlja se kao suprotnost strogoći baroknog klasicizma.
Stoljece razuma, prosvjetiteljstvo,dinamika pokrenutost forme,
osjecajnost, uspon gradjanskod drustva, suton plemstva.

Za Rokoko modni stil vežemo pojmove lakoće, prozračnosti, lepršavosti,
obilne dekoracije koja za razliku od teške, barokne, postaje nježna i meka.
Iako u mnogočemu pretjeran (posebno u modi) rokoko je veoma otmjen stil
kojem nedostaje strogoća, za razliku od Barokne mode.
ZENSKA ODJECA
Haljine su se sastojale od nekoliko djelova a najvažnij su bili korzeti, krinoline i panieri.
Korzeti su imali funkciju stezanja struka i samim time naglašavanja bokova i grudi.
Sastojali su se od metalnih šipki umotanih u svilu te tvrdog platna spojenog debelim
vezicama. Onemogućavali su normalno disanje, tijelo su držali uspravnim, a žena u
njemu nije mogla ni jesti ni piti. Korzet je ograničavao kretanje gornjeg dijela tijela pa
su time kretnje bile sporije i gracioznije.
Krinoline su bili konstrukcija koja se umetala ispod donjeg dijela haljine dajući joj na taj
način veliki volumen i zaobljen oblik. Isti se sastojao od krugova ili elipsa izrađenih
od ribljih kostiju, mekog drveta ili žice povezanih svilenim trakama. Čitava konstrukcija
je pomalo podsjećala na kokošji kavez. Funkcija mu je bila naglasiti bokove.
Nadovezivao se na efekt korzeta jer se naglašenim i širokim bokovima isticao tanak struk.
Osim krinolina, ispod haljine umetali su se i Panier – mali jastuci koji su oblikovali
figuru straga, omogućavajući haljini da što prirodnije pada naglašavajući zadnji dio.
Preko paniera  nosio se velik broj podsuknji koje su uglavnom bile svilene,
obrubljene čipkom i drugim skupocjenim materijalima. Njihova uloga je bila da što je
moguće više neutraliziraju konstrukciju donjih obruca, njima se nastojalo postići skrivanje i
kamufliranje rebara same konstrukcije.
KOSA
Perike su bile neizostavan dio rokoko mode.
Bilo je nezamislivo pojaviti se u javnosti, pa čak i u vlastitoj kući pred članovima obitelji
bez perike. Slaganje frizure i osmišljavanje perika u doba rokokoa postalo je gotovo
umjetnost za sebe. Perike su se nosile tijekom cijelog 18. st no pred kraj rokoko mode,
oko 1760-70. njihov izgled postao je gotovo nevjerojatan. Otprilike u tom razdoblju visina
perike postala je jako bitna, pa su one bile visoke gotovo jedan metar. U njih se umetalo
cvijeće, vijenci, svilene vrpce, raznobojna pera itd.  Njihova izrada je bila vrlo složena.
Radile su se od konjske dlake i tanko predene vune. U modi su bile uglavnom bijele perike
no dosta su se nosile i one koje su odgovarale prirodnoj boji kose.
ZENSKA ODJECA
U PRVOJ POLOVICI 18. ST.
Forma raste, slojevita odjeca,
Lagane tkanine kao sto su  atlas svile, pamuk.
Rubovi omeksani platnom  muslinom.
Od 1750-1770- donje rublje se nije nosilo.
Engleska  prakticnost, teznja ka slobodi.
Higijena, prvi vodeni zahodi, kultura njege tijela i higijene, visi slojevi.
ENGLESKA HALJINA
Podsuknja nabrana 12m transparentne tkanine i  gornja suknja ili haljina.
Lagani korzet se  klinasto  spusta.
Kosulja ima veliki dekolte, pokriva se.
Cvijetni motiv usitnjenog uzorka u pastelnim  tonovima su prisutni.
ZENSKI KAPUT
pojavljuje se kao zastitna uloga od niskih temperatura.
ZENSKA ODJECA
DRUGA POLOVICA 18.st.
Novi ideali zenskog tijela:
Mala ovalna glava s malom frizurom, bradicom, mala ruka, vretenasti prsti
Sminka se koristi obilatio,bez obzira na dob.
Dnevna i nocna sminka; lice i ruke bijele i svilena put ,
obrve se zacrnjuju i cupaju u obliku luka, kosa se uvija,
Fetis je bio malo stopalo.
Vece stopalo izrazito, visoka peta.
Modni ideal Madame de Pompadur- sluzbena ljubavnica Luja XV.
modni dodaci su bile cipke,svilene trake  koje omeksavaju
obrisnu konturu, Marie Antoinette  supruga Luja XVI
ceremonijalna haljina- pannier
ROBE a la FRANCOISE
Uoci revolucije kosa doseze enormne dimenzije.
Cermonijalna odjeca, korzet i visoko oglavlja.
MODA PASTIRICA
Po prvi put inspiracija dolazi od nizih slojeva,
Haljina nema kosarice a volumen je naglasen zadizanjem gornje suknje.
Gornja suknja ima mehanizam za regulaciju nabora.
Nema korzeta ni kosarica, kraca je i ne nose se visoka oglavlja,
CHEMISE
je haljina kosulja.
OBUCA
Natikaca s petom zakrivljenog potplata.

MUSKO ODIJEVANJE


Ni muska moda nije zaostajala iza zenske.
Nastanak kravate i 3 ključna komada muške mode: jakna, hlače i prsluk
Muškarci nose nakit i moda nalikuje ženskoj, mali brkovi
Razlikuje se odjeda za službena događanja i dnevne varijante.
Detalji: Perike, frakovi, prsluci, lanene bluze, trokutasti šeširi, izvijene cipele
PRVA POLOVICA 18.st.M.ODJECA
Tri elementa: HLACE- uze, sezu do koljena,
PRSLUK- jasnih linija, ciste forme i ravnih ploha.
KAPUT- formira se odijelo u pravom smislu rijeci,
bez ovratnika bijela kosulja, omeksanih rubova u zapescu,
dinamika se postize vezom na rubovima
ZABO
Kratko je zamijenio kravatu.
TRICORNE
Oglavlje
Sesir pricvrscen na 3 tocke, daje trokutasti oblik.
CHAPEU BRAS
Zavrsava na 2 voda, na sredini, zbog vlasulje.
MUSKO ODIJELO
U DRUGOJ POLOVICI 18. ST.
FROCK
Odijelo
Sastojalo se od  kaputa, kao  odjevni predmet nizih slojeva,
1770.g. spusteni ovratnik i
vlasulje su manje.
 ---

















***

***

Nema komentara:

Objavi komentar