ponedjeljak, 29. veljače 2016.

ROMANTIZAM –BIDERMAJER 1820.g.-1850.g.

ROMANTIZAM –BIDERMAJER  1820.g.-1850.g.
-----


***
Predstavlja obracun s razdobljima cistoce i antickih uzora te se okrece
 srednjem vijeku i novijim uzorima.Prisutno je naglasavanje zenskog tijela.
Nose se Gigot  rukavi u obliku buta , pufnasti  rukavi, apliciraju se na dnevnu haljinu.
Dnevna haljina je interesantna, sadrzi masne i ukrase, tonaliteti su sve intenzivniji,
(dominira vinsko crvena boja).Tijelo moze biti djelomicno otkriveno,
posebno istaknuto  na plesnim haljinama (dekolte, ruke)
La Gazette» (1832.) modni casopis. Bijeg od stvarnosti.
Rezultat industrijalizacije koja je transformirala drustvo (nezadovoljstvo).
Teznja gomilanju u formi i dekoraciji (cvijece, volani, cipka).
Gusenje emotivnosti.

ZENSKA ODJECA
Transformacija cijelog izgleda nastaje forma X linije, vitka silueta  (povratak KORZETA).
Struk se polako spusta na mesto prirodnog struka I veoma je naglasen I vitak.

RUKAV GIGOT




U doba Romantizma, rukavi na haljini su imali glavno obelezje.
Rukavi bujaju, sire se, a pufnasti  izgled istih,  pored odgovarajuceg kroja,
postizao se postavljanjem umetaka. Ovakva vrsta sirokih rukava, koji su oko
clankova iznad sake skupljeni, nazivaju se Gigot rukavi ili poznati pod nazivom
“ ovciji but”, a prvi put vidjen 1824.g. Od 1825.g. do 1833.g. val i obim  rukava
se siri do ogromnih razmera, ciji je izgled tipican za stil kostima iz modnog
istorijskog razdoblja Romantizma.
Pufnasti izgled velikih obima rukava, postizao se sa mnogo nabrane tkanine koja
je bila ucvrscena sa obrucima od riblje kosti (fish bajn koji se upotrebljavao i za korzete),
 I ispunjen unutrasnjost rukava sa konjskom dlakom I jastucicima od vune.
 Bilo je veoma neudobno za nosenje, te je opadalo interesovanje,
tako se tokom 1835 I na dalje, obim rukava smanjivao. Punina rukava
se pomera I nastaje novi izgled  rukava. Napuhani bogati deo rukava
je bio izrazen sad, najvise od ramena do lakta. Kasnije se pufnasti
deo podize iznad laktova. Godinama, postepeno se rukavi
suzavaju, sve do kasnih 1840.–tih g.  do ranog viktorijanskog doba,
 kad se rukav pripija uz ruku, izduzuje je I daje joj eleganciju.
 ---
Ideal ljepote daju naglasak na zenska  ramena  koja se postupno spustaju
 od vrata.Donji dio se siri (podsuknja ukrucena konjskom strunom).
Zena se preodjeva 5/6 puta dnevno.
Redoslijed odijevanja zene,  bio je  sljedeci I to,
donja kosulja, koja je imala ulogu da ublazi tegobe pri nosenju korzeta),
korzet
donja podsuknja
krinolina
gornja kosulja
haljina
---
KORZET
Korzet je  bio ojacan zeljeznim i metalnim sipkama, odjevaju ga djevojke
I djevojcice od sedme godine starosti,  jer se vjerovalo da ce pomoci lijepom drzanju.
---
POJAVA ZENSKOG RUBLJA
U povijesti postojala je samo donja haljina izuzev Rimskog Carstva.
Donje rublje u 16. stoljecu nose kurtizane i intrigantna kraljica Margot
U 18. stoljecu nosile su  glumice.
Polovicom 19. stoljeca namece se kao potreba zbog krinoline.
---
KRINOLINE
U ovom pomenutom modnom razdoblju, krinolina je nesto izmjenjena,
 niije teska, veoma je laka, obruc je nacinjen od konjske dlake, lana i pamuka,
kruzni je tlocrt, a od 1830.g.  nose svi slojevi.
Rasterecuje tezinu haljine nasuprot golemoj podsuknji.
U SAD-u. Velikoj Britaniji I Francuskoj, krinolinu je usavrsio I patentirao amerikanac
W. S. Thomson 1856. g.
---
MODNI DODACI
Kao modni zacini za lepotu I izgled, nosile su se lepeze, oglavlja, sesiri,
cipele (otvaraju se ducani s cipelama),
carape (dodaju se aplikacije).
---
SESIRI
Velike romanticne siroke kape, bogato ukrasene perjem, petlje trake i
masne dopunjena sirokim ramenima linije 1830. Za vecer mnoge udate
 zene rado nose providnu svilu, saten i barsun egzoticne turbane ili
beretke osobito na jednoj strani glave. Turbani uz kombinaciju sa  
salovima, polako izlaze iz mode tokom kasnih  1840-ih godina,
kad se vec formira Victorian Stil.
---

***
FRIZURETipicna zenska frizura za ovo romanticno modno razdoblje je APOLO KNOT
frizura, a bila je popularna i takozvana MADONA .





***
MUSKA  ODJECA
U doba Romantizma, u prvoj polovici 19. stoljeca, u muskoj modi
prisutan je grubi kolorit, ali naglasak je na perfekciji, i istice se vitkost.
Naglasen je struk I bokovi
Muskarci nose steznik (zadrzava se u visokim vojnim krugovima):
siri komad krute tkanine + kitova kost (regulira se unakrsnim vezicama).
Koristili su se jastucici u slucaju manjkave gradje.
Cistoca kroja i linije ocitava daje naglasak Dandy stilu.
Ponovna popularnost CILINDRA (1791.) obiljezava  individualnost.
Nose se kaputi, takozvani SINJEL kaputi.
Vetivanje kravate je bilo od velike vaznosti.
---

***
MODNI TISAK
Krenuo iz Pariza.
Tiskar Ackermann (1806.)
1. izdanje “COSTUME PARISIEN”crno-bijele modne ilustracije.
BELL! suprug-tiskar, supruga- imala idealna rijesenja, zeljela promovirati englesku modu
promovirala korzet za trudnice “Bangade Corset” (1820.)
“The world of fashion and continental fevilletons” prvi magazin koji je publicirao krojeve
1830. READ publikacija krojeva (ENG-USA)
LUNA- hrvatski modni tisak (1844.)

Surka- vojna odjeca
Ilirska kapa- crvene boje (polumjesec i zvijezda)
---






 ---

***

Nema komentara:

Objavi komentar