utorak, 16. veljače 2016.

BAROK 17. ST.

*****
BAROK 17. ST.
-----


***
Barok je istorijsko razdoblje Evrope, koje pocinje pocetkom 17. st.
U Italiji i traje sve do polovine 18. st.
Odjevanje u Baroku se mijenja u odnosu na predhodno razdoblje,
 o kome smo pisali u proslom tekstu.
Pojedinim promjenama nastaje sasvim drugi stil.
Odbacivanje strogosti i krutosti odjece
POVRATAK KOLORITA
nestaje dominacija crne
(muskarac je pokretac - zene prate)
DINAMIKA
Ogrtac je asimetrican,
frizure – pletenice.
Omeksavanje rubova, gumbi, volani, cipke, obrubljeni ovratnici
UBRZAVAJU SE RITMOVI PROMJENA U ODIJEVANJU
MUSKA ODJECA
Popustanje napetosti i stroge forme, teznja otvorenoj formi,
npr. muski ovratnik „mlinsko kolo“ zamijenjen novim oblikom
Krutost popustila i na obliku hlaca:
od vunene tkanine
produzuju se
siroke su i skupljene u struku
na rubovima pricvrscene podvezicom
HALJETAK
se sprijeda rastvara kako bi otkrio bijelinu kosulje,
prorez na rukavu,
kolorit
U drugoj polovici 17. st.
haljetak se skracuje znatno
rukavi nisu tako siroki, kroz otvore se nazire bijela kosulja
podvezice od crvene satenske trake
ukras na porubu od volana
kolorit i dalje aktuelan.
UKRASI
Na haljetku i hlacama:
gumbi su u jednom redu i do 60 komada,
petlje, unakrsno povezani gajtani,
volani, manzete u zapescu,
donji rub hlaca sa podvezicama, satenske vrpce.
U muskoj modi prisutan i kaput, ogrtac kruznog oblika
U drugoj polovici 17. st.
RHINGRAVE
Hlace se jace sire, pojasom se oko struka nabiru, prosivene su
izmedju nogu rubovi nogavica se nabiru, te povise koljena
 padaju poput suknje, bogata duga tkanina, podsuknja i gace.
KOSA
Duga, kovrdzava, bujna, rasporedjena u pramenove
pramen kose upleten u pletenicu s crvenom satenskom
 trakom, asimetrija i dinamicnost.
U drugoj polovici 17. St.
KOSA
Sve vise boja koje cine  vlasulje.
Pocetak mode vlasulja,  kad je Luj XIII od sifilisa izgubio svu kosu.
Ridja vlasulja asocira na lavlju grivu.
Vlasuljar ima status umjetnika.
Luj XIV
Vlasulja sa „prozorima“.
Neizostavan rupcic u ruci, stap se nosi kao detalj,
suncobrani, kisobrani, drvena konstrukcija i napeto platno,
lenta i mac.
Muf u zimskim danima, oko struka, od krzna.
MADEZ
Moda u pocetku, cak sluzi i kao sredstvo komunikacije,
Francuzi ga nazivaju musicom.
BRKOVI
Mali ukruceni brcici u brk, to se postizalo pomocu uzarenog
zeljeza, i mala brada.
SESIR
Sirokog oboda, ulepsan nojevim perom, crvene boje uglavnom.
OBUCA
Cizma je ljevkastog oblika sa sirokim sarama, mamuze, potpetica,
ukrasi od cipke, pompona, kopce, masne ili svilene trake.
U drugoj polovici 17. st.
KRAVATA
dinamika gibanja sazeta u jednu tacku
modni detalj preuzet za vladavine Luja XIV
izradjena od svile i cipke.
Kravatar je pored vlasuljara zauzimao vrlo visok polozaj
na dvoru, a imali su status vrhunskih umjetnika.
ZENSKA ODJECA
Krutost popusta ali nema prenaglasene dinamike kao na muskoj odjeci
SLOJEVITOST JE 3 DIJELA
SECRET
Donja kosulja i donja suknja.
FRIVOL
Gornja suknja
 raskosna, od brokata ili barsuna
 i gornji dio
KORZET
Samostalan je i izradjen od istog materijala kao i frivol.
Korzet s naramenicama nije tako krut kao u 16. st.
nosi se preko donje kosulje.
MODEST
Gornja haljina
 skromna, u pravilu od crnog satena kao kontrast.
Sprijeda otvorena, pricvrscuje se za korzet.
VRATNI IZREZ
Uokviren plohom cipkanog ovratnika nazubljenog ruba,
sto nalazimo i u zapescu.
RUKAVI
Veliki, naborani, stisnuti u zapescu.
NAKIT
Biseri, ogrlice, narukvice,
tip haljine sa pregacom,
pojas sa uporabnim predmetima
 (sat, nozic, novcanik)
gradjanski sloj
FRIZURA
Naglasen oblik sa spljostenim celnim dijelom
kosa pokriva usi poput „psecih usiju
straga je kosa skupljena u pundju, opletena pletnicom, male siske.
Djeca poput odraslih odjevena.
nizi slojevi u prvoj polovici 17. st. nastoje pratiti vise slojeve.
---




***

***

Nema komentara:

Objavi komentar